Audiovizuální tvorba
Cílem výuky je naučit dospívající děti více o kinematografii, televizi a fotografii, o vzájemné komunikaci a spolupráci. Audiovizuální tvorba rozvíjí schopnosti a kreativitu dětí, rozšiřuje jejich gramotnost při práci s moderními audiovizuálními nástroji a ve výsledku dává dětem možnost vytvořit si vlastní názor na audiovizuální kulturu obecně.
V prvním a druhém ročníku se žáci naučí základní názvosloví a pojmy audiovizuální tvorby. Naučí se chápat rozdíl mezi publicistickými formami jako je reportáž, portrét nebo magazín a mezi dokumentární a hranou tvorbou. Společně připravíme a natočíme krátké hrané etudy (ranní vstávání, vaření čaje), budeme se učit studiové práci a chystat upoutávky například na vánoční a další koncerty.
Součástí studia je průběžná a postupná příprava projektu (dokument/krátký hraný film) od prvotního nápadu až ke scénáři a scénosledu, který vzniká kolektivně napříč ročníky.
V teoreticko-dějinné části se žáci seznámí s počátky a vznikem kinematografie, obdobím 1. světové války a meziválečným obdobím. V této části budeme rozebírat filmy se zaměřením na aspekty vyprávění, režie, kamery a zvuku.